Diskuse

Můj Izrael 3

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Rád čtu Vaše blogy, ale tady si nějak nevím rady.

Byl jsem v Israeli několikrát a nikdy se mi nestalo, že by na mně někdo křičel. jedinou možností, kde se toto může za jistých okolností stát, je Vaše přítomnost v ortodoxní čtvrti Mea Shearim a to v době šabatu, kde jsou všichni příchozí upozorněni, že by tam neměli vstupovat. Pokud jste však adekvátně oděná (dlouhá sukně, šátek na hlavě), muž žádné kraťasy a triko, pak si Vás nikdo nevšímá.

Stran spěchu - ano, míří do synagogy a do ní se musí spěchat, je to dáno jejich náboženstvím. Naopak, pokud jdou zpět, jdou velmi pomalu /osobní zkušenost/.

Israelci jsou velmi vstřícní, pokud potřebujete pomoc a jste evidentní turista, rádi poradí (opět vyjma ortodoxních, pro které de facto neexistujete).

Jídlo - okradli Vás, falafel není tak drahý, ale musíte nejprve zjistit cenu, event i smlouvat.

Ortodoxní nemají televizi, ale počítač mohou mít a často se stává, že jeden z početné rodiny pracuje na burze a vydělává peníze pro všechny. Mohou mít mobily, naopak, nekupují noviny a novinky jsou vylepovány na zdi čtvrti.

Nicméně - jsou dva odlišné světy - ten ortodoxní, jak jsem popsal a pak ten druhý, který se od běžného světa až tak neliší.

2 0
možnosti

Vše souhlasí, jen místo ortodoxní bych dosadil správnější slovo ultra-ortodoxní.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS