Z deníku učitelky základní školy 16

O kreativitě školního personálu, čočce s mlékem a detektivním pátrání. Zkrátka další pozoruhodný den ze života učitelky.

Čas se měnil na zimní a to řadě lidí sedlo a ani mně teď tolik jako loni nevadilo, že musíme opět absolvovat branné cvičení. Poprchávalo, ale to pro nás – zdatné brance – nebyl problém, a tak jsme zabaleni v pláštěnkách přeskakovali klády, běhali bludištěm a přelézali výškové překážky.

Výuka měla končit o hodinu dřív a paní kuchařky nás tedy lákaly na nepříliš náročné jídlo „poklad skřítka Hliňáka", což v překladu znamenalo čočku nakyselo. Kuchařky v místní škole vynikaly mimořádnou kreativitou, co se vytváření názvů jídel týká a docela často se stávalo, že nás to, jak jídlo nazvaly, zaujalo o poznání více než pak pokrm samotný. Bylo obvyklé, že jsme u některých názvů vůbec netušili, co si máme představit – a tak zatím, co jsme u „Překvapení Pepka námořníka" mnozí dobře tipovali špenát, u „Rudých vlasů děda Vševěda" neočekával špagety s boloňskou omáčkou snad nikdo.
S navlhlými dětmi jsme se konečně odebrali k jídelně poprat se se zmíněným pokladem. Někteří žáčci trochu frfňali a hojně čočku zalévali jahodovým mlékem, které se zde k luštěninám tradičně podávalo. Při představě, co tato kombinace může provést v lidských útrobách, jsem hodila řeč s vedoucí jídelny a bylo mi vysvětleno, že jde o nejmodernější výživový trend. Mléko údajně brzdí nadýmání po luštěninách. Jen mi dodnes není úplně jasné, zda k nadýmání nedochází kvůli přidanému mléku, nebo spíše proto, že s přidaným mlékem nemají čočka s hrachem moc šancí udržet se v trávicím traktu, a tudíž se nadýmání nestihne.
Po mléčné kombinaci jsem vždy dost ráda, že děti přebere odpočatá vychovatelka a těší mne, že škola disponuje řadou wc. „Co to máš?" obrátila jsem se na Lukáše s pusou zabořenou v sáčku. „No, moc mi nechutnala ta čočka, paní učitelko, snědl jsem jen trochu, ale vypil 4 koktejly!" šibalsky přimhouřil oči.. „ale mám ještě trochu hlad a zbyla mi od svačiny tlačenka," zakousl se s chutí a já zrychlila krok k družince a záchodkům. „Paní učitelka Hermannová nechť se dostaví do ředitelny," ozvalo se ze školního rozhlasu a ve mně se bily dva obvyklé pocity – zda jde o problém nebo o něco normálního. Dřív jsem ještě mívala naději na pochvalu, ale to se nikdy nenaplnilo. Předala jsem tedy rychle třídu a zamířila k ředitelně.
„Můžeš vzít kroužek angličtiny hrou s prvňáky, Pavli?" obrátila se na mne zástupkyně. „Nikdo není... Jana je přetížená, Erika má už tři odpoledne letos výuku, Dana je nemocná, víš...," hleděla na mne s nadějí v hlase. „Dobře, vezmu je," zareagovala jsem a myslela na to, že sice budu mít nadúvazkové hodiny, ale aspoň bude nějaký menší přivýdělek, který se hodí a prvňáčci i angličtina budou fajn.
Cestou z ředitelny jsem potkala chlapce z šesté třídy, lezoucího po čtyřech kolem šaten. „Zratil jsi něco?" tážu se. „Nemám botu, paní učitelko," odpověděl nešťastně „a určitě jsem mel obě u-u-u-u sebe," zakoktal se. „Někde bude, jedna bota je ostatním k ničemu, nikdo to neukradl, pojď, budeme hledat spolu..," snažila jsem se nešťastníka podpořit. „Pomodlím se ještě, ať ji brzy najdeme!" usmála jsem se s vírou na chlapce a pustili jsme se do pátrání. Po chvíli jsme s pomocí kolemjdoucí kolegyně viditelně odkopnutou botu ob šatnu našli. Respektive našla ji kolegyně a chlapec ji vesele ocenil: „Mohla byste být po-po-po-policajt, pa-paní učitelko!"
Chlapce jsme nechali s botami, s kolegyní chvíli promluvily o botách jiné vizáže a vydaly se obě prohrabávat částečně zbytečnými hromadami papírů, plánů, dokumentů..Po třetí hodině jsem odjela pro synky a zamířili jsme na kontrolu k zubaři. „Já myslím, že tam jedu zbytečně, mami," obrátil se na mne Janek. „Maruška ze třídy má mamku zubařku a taky tomu rozumí a zuby už mi prohlédla. Mohl bych na vás počkat v parku?" zkoušel to na mne. „To v žádném případě," otočila jsem se na něj, „do parku můžeme jít až potom." Danek byl nějaký zamlklý. „Mě jeden zub bolí," vypadlo pak z něj. „Tak to jdeme k paní doktorce v pravý čas," zhodnotila jsem situaci, pohladila ho po hlavě a zavřela těžké dveře lékařského centra. Bohužel jsem zapomněla, že jsem měla v tuto chvíli zavírat lehké dveře v jiné části města, neb naše lékařka změnila před pár dny působiště. Klukům ovšem odložení návštěvy vůbec nevadilo, radostně poskakovali a já si nakonec zaskákala s nimi.

Autor: Pavla Hermannová | pondělí 30.9.2019 9:43 | karma článku: 19,92 | přečteno: 957x
  • Další články autora

Pavla Hermannová

Zažito 3 – Na houbách

Netušila jsem, že tatínek umí tak rychle a tak vysoko vyskočit. Ani jsem nevěděla, že má takové rozpětí nohou. Dodnes ho podezírám, zda v dětství vrcholově nedělal atletiku...

16.9.2020 v 15:25 | Karma: 18,78 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Pavla Hermannová

Zažito 2 – Svatební cesty

Na posvatební cestu nemusíte jet nutně s partnerem, jedinečné zážitky nasbíráte i s babičkou. A s manželem na cestě na vás pak čekají zážitky, které by vás vskutku nenapadly.

28.8.2020 v 10:32 | Karma: 13,97 | Přečteno: 517x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Zažito 1 – Rodinná dovolená

Ne vždy je dovolená větší pohoda, než obyčejný pobyt doma. Ovšem můžete si dovézt jedinečný zážitek a někam vás to posune.

17.8.2020 v 11:58 | Karma: 14,38 | Přečteno: 582x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Můj Izrael 12

Jsme lehce rozrušení, ale těžko říct, z čeho. Nevíme, zda větší roli hrají cestovní záležitosti, nebo opuštění Izraele. Neopouští se vůbec lehce!

5.8.2020 v 11:56 | Karma: 12,64 | Přečteno: 368x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 11

Ztratit se na silvestra v Jeruzalémě na nádraží? Žádný problém! Ještě, že je tady i dnes taková pohoda...

8.7.2020 v 8:23 | Karma: 12,97 | Přečteno: 280x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 10

Izrael je jedinečný každého dne a za každého počasí. A mám dojem, že kdo jednou nasaje jeho vůni, touží stále přičichovat.

22.6.2020 v 10:03 | Karma: 14,67 | Přečteno: 305x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 9

Dlouhé sluneční paprsky prosvítající otevřeným oknem se nám vrtaly pod kůži a ve světle slunce to slušelo i pavoukovi spouštějícímu se z lustru.

4.6.2020 v 9:13 | Karma: 10,86 | Přečteno: 277x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 8

Je před námi další zvláštní izraelská sobota – šabat. Tentokrát poměrně chladná a deštivá. Uvidíme, co nám přinese...

18.5.2020 v 8:23 | Karma: 10,25 | Přečteno: 306x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 7

Izrael je země vyvolená. Přijde čas a na Zem podle Bible sestoupí Ježíš a vezme s sebou ty, kteří jej přijali. Ježíš si vybral pro svůj návrat Olivovou horu. Chodit po Izraeli má specifickou atmosféru a půvab ve vichru i v dešti.

24.4.2020 v 10:07 | Karma: 14,81 | Přečteno: 355x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 6

I v dešti to je v Izraeli zajímavé a čas zde lze prožít naprosto jedinečně. Využíváme každé možné hodiny k poznávání této osobité země a jsme vděčni za všechny její dary.

3.4.2020 v 10:53 | Karma: 11,85 | Přečteno: 296x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 5

Pátý den v Izraeli. Co přinese? Vůbec netušíme, ale nebojíme se tady ničeho. Zvláštní, nadpřirozený klid nás zde neopouští...

19.3.2020 v 10:45 | Karma: 15,13 | Přečteno: 383x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 4

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

5.3.2020 v 10:13 | Karma: 17,94 | Přečteno: 518x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 3

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

21.2.2020 v 8:47 | Karma: 16,45 | Přečteno: 651x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 2

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

5.2.2020 v 9:32 | Karma: 21,87 | Přečteno: 863x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 1

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

23.1.2020 v 8:14 | Karma: 20,98 | Přečteno: 896x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 18

Vesměs všichni už zase po roce vytáhli zimní bundy a čepice a děti i někteří dospělí se těší na Vánoce.

16.12.2019 v 9:47 | Karma: 20,69 | Přečteno: 983x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 17

?Poprchávalo už od rána. Cestou k autu jsem si natrhla punčochy suchým zipem na tašce a zavřela jsem si ve spěchu prst do dveří auta.

6.11.2019 v 10:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 15

Tak jsme znova na startu, po prázdninách relativně odpočatí a připravení na nový rok. Co přinesl první školní den?

5.9.2019 v 8:49 | Karma: 23,36 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 14

Synkové si toho dne hráli v naší domácí ZOO a potřebné práce se mi podařily zvládnout rychleji. Chystala jsem se do postele, netušila jsem ovšem, co mi zanedlouho poletí hlavou...

14.8.2019 v 8:47 | Karma: 26,84 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 13

Přichází žáky i učiteli očekávaný poslední školní den. A každý se s koncem školy vyrovnává po svém...

18.7.2019 v 8:47 | Karma: 21,77 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1152x
Učitelka – vdaná, 1 manžel, 2 děti, želva, králík, Bible a jiné knížky, které králík nesežral. 

Seznam rubrik