Z deníku učitelky základní školy 13

18. 07. 2019 8:47:06
Přichází žáky i učiteli očekávaný poslední školní den. A každý se s koncem školy vyrovnává po svém...

Toho dne bylo velké horko. Dĕti většinou ve dvojicích ve svátečních oděvech pluly chodbami, tu a tam bylo cítit závan orchideje nebo růže. Kolegyně Katka uložila do skříně všechny papírové bodové pytlíky pro celou třídu na příští školní rok, které zalaminovala v euforii, že už děti po několik týdnů neuvidí. Dlouho jsme ji neviděli tak intenzívně pracovat.

Já si zpívám, sdělila mi kolegyňka Danča. Vždycky si vyberu nějakou oblíbenou populární píseň – třeba od Olympiku nebo od Kotvalda s Hložkem Holky z naší školky a vyměním si text. Dosadím si na melodii slova podle potřeby – třeba zpívám místo já prát nebo místo Majdalenka s Apolenkou nachystám saláty s vekou.. a tančím si k tomu, dodala. V rohu chodby se točila naše milá lesbická učitelka Alenka: Neviděli jste Lindu? Hanku? Patricii? vykřikla, načež se prudce rozběhla chodbou a už jsem ji ten den neviděla a raději ani nezkoumala, zda rozdala svým žákům vysvědčení či navždy utekla do lesů... Pomyslela jsem na kolegyni Renátku před dvěma dny, která – zaujata výchovným tanečním vystoupením v tělocvičně – odešla pryč bez svých žáčků a nic jí nepřišlo divné. A bylo mi jasné, že čas se naplnil, že učitelská obec potřebuje volno od dětí – a komu by přišlo na mysl byť jen jediné slovo proti, ať si to na jeden jediný rok zkusí...

Rozdala jsem žádané papíry, utřela pár slz a nastavila ruku, aby se šťastlivci neporanili při výskoku o zeď. Dala jsem si za cíl, že pokud možno poslední školní den zvládnu s velkou trpělivostí a nerozruším se, ale dvě minuty před koncem bylo vymalováno. Rosťo, můžeš mi sdělit, proč mne napodobuješ?obrátila jsem se ještě v klidu na svého nejlepšího žáčka, který sice vskutku bravurně představoval mou mimiku i gestikulaci, ale překročil hranici. Já nevím, pančitelko – asi z radosti! odvětil Rosťa, který polevil, protože držel v ruce jistý papír se samými jedničkami, ve které úplně nedoufal. Ok, ale teď už jsme každý za sebe, jo? koukla jsem mu zpříma do očí a vycházela ze zkušenosti, že to vždycky na něj zabralo. Ovšem dnešní den byl jiný... jedinečný. A bylo patrné, že odpočinout potřebují na pár měsíců i děti. Při pohledu na jeho opětovné mávání rukama á la Hermannová jsem se ovšem přes všechno rozrušila, Rosťu následně svým proslovem rozplakala a poté už žáčky rychle vypustila ven.

Pak jsem se obložila kytkami a zdřímla na počmárané školní lavici od Bárty. Po příchodu domů jsem brečela a nebyla k uklidnění. Učitelské a další nervy hrály svou sonátu... Proč ta prodavačka v obchodě na mne mluvila? psala mi kolegyně. To popelářské auto mělo jet jinudy, zmínil kolega, který agresivně seřval pro nic za nic řidiče. Proč ti lidi kolem mne chodí a proč se smĕjí? napadalo mne celé první dva dny po ukončení roku a vypadalo to, že nervíky povolily a dostáváme se postupně do potřebné odpočinkové fáze, která snad bude trvat nekonečně dlouuuhooo...

Autor: Pavla Hermannová | čtvrtek 18.7.2019 8:47 | karma článku: 21.77 | přečteno: 1022x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 35 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.79 | Přečteno: 141 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.83 | Přečteno: 154 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 204 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse
Počet článků 33 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1152

Učitelka – vdaná, 1 manžel, 2 děti, želva, králík, Bible a jiné knížky, které králík nesežral. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...