Z deníku učitelky základní školy 11

14. 06. 2019 14:57:35
Člověk může mít naději na klid, ale to je ve školství vždycky ošemetné. Ovšem i v těch nejnepokojnějších dobách mi nějak zázračně bylo jasné, že přes to všecko je ve školství hluboký smysl...

To, co jsem slyšela za dveřmi, vypadalo jako přesun netopýrů, ale bylo jasné, oč jde – někdo mi bez mého vědomí potichu stěhoval kabinet pomůcek, který jsem měla na starosti – a já jsem věděla, že s tím nic, ale vůbec nic nemohu udělat, protože ve věci jsou zainteresováni příbuzní a přátelé vedení i vedení samo... Jak najdu, co mám vydat, a najdu vůbec vše? Připadala jsem si trochu jak ve filmu a přestala skoro pít, abych nemusela na wc a nenarušila tuto speciální misi, ve které nešlo vyhrát. Poté, co mi v hodinách dlouho bez pro mne pochopitelného důvodu sedávala výrazná příbuzná vedení školy a často jsem něco řešila, jsem se – když jsem vzala v úvahu také dlouhodobé dojíždění – rozhodla ke změně podniku. Zavzpomínala jsem s pohledem na popelářské auto na počátky po mém nástupu, kdy paní ředitelka křičela, že se všichni musíme obrátit o 180 stupňů a že na její škole nemusí být sešity, ale děti si budou hrát! A pak jsem sbalila kufřík, přesněji řečeno šest kufříků za ta léta, a jala se číst inzeráty. Nerada jsem po spoustě roků opouštěla známá místa, ale vnímala jsem naplnění. A děti jsou úžasné všude!

Přijala mne škola s rázným panem ředitelem. Hned na začátku mi sdělil, že na jeho škole chodí do výuky psi bez náhubku a mají dobrou zkušenost s vlivem těchto zvířat na výuku a vztahy dětí. Na škole – jak jsem zjistila později – fungovala čarodějná místnost a další místnost byla určená k rytmickému bubnování – až do nějakého transu – tam jsme s žáky organizovaně chodili. Speciální akcí bylo shromáždění v tělocvičně, kde vše vedl pan ředitel převlečený za čaroděje a odměňoval cennými dárky jen ty opravdu zlobivé děti – záškoláky, agresory, ledabylé pětkaře... Dodnes vidím na lavičkách sedící jedničkáře a děti s pochvalami, jak pláčou, že nedostaly ani bonbon, zatímco jejich kolega s trojkou z chování si odnáší lego za mnoho set. Na škole fungovaly pro malé děti skutečně hororové stezky odvahy plné krve, kostí a dalších hrůz a já sama jsem se jen po zahlédnutí prvních metrů rozklepala jak osika. Byla to divočina...

Jednoho dne se pan ředitel rozhodl, že zaúkoluje pana školníka vyklizením sklepa – stalo se tak poté, co nám veřejně promítl školníkův pracovní nepořádek v kabinetu. Přibližně ve chvíli, kdy chudák školník s pomocí deváťáků vytáhl na dvorek stoletou těžkou skříň, se ozval křik: “Školník nám vykrádá sklep!“ „Ale pane řediteli, vždyť jste mne požádal o vyklizení sklepa...,“ oponoval zaskočený školník. „O nic takového jsem vás nepožádal,“ popřel vše ředitel a brzy dostal školníka tam, kam chtěl – na nemocenskou a ze školy pryč. Jindy koukám a koukám – našeho nejsympatičtějšího učitele odvádějí dva policisté hned po ránu v poutech – prý bylo nahlášeno podezření z pedofilie kvůli zveřejněným fotkám z plavání dětí na webu školy. Taková šílenost! Fotky na web vložila jedna aktivní maminka, ale i tohoto učitele ředitel dostal, kam chtěl, do školy už se nevrátil. Já došla jednoho dne do školy a tam na mne čekali dva policisté bez pout. Prý byl na školním wc nalezen obal do léku Ritalin, který jsem podávala svým žákům s poruchami chování a bylo důvodné podezření, že jsem lék neuzamkla a byl zneužit. Ale ustála jsem kontrolu – díky Bohu vše bylo v pořádku. Děti se na této škole nesměly posílat z třídy do třídy – co kdyby se náhodou cestou ve škole ztratily? V hodinách žáci směli čurat jen do nočníku či sklenek v rohu třídy, aby se po škole nepohybovali bez dohledu, když učitel musí být ve třídě... no, byl to zajímavý úvod mého nového školního života.

Jednou si tak po výuce ve třídě opravuji písemky – bylo to nějaké delší opravování – a tu slyším pisklavé tóny. Že by alarm? napadá mne... ale plná zaujetí se snažím poslední dvě tři písemky doopravit... A ještě přemýšlím, že kdyby přijela zásahovka, už se nedostanu na wc, tak spěchám. Ovšem to, co nastalo vzápětí, jsem si nepředstavila ani v nejúžasnějším snu! Dojela asi tři velká policejní auta a z nich vyskákali muži v kuklách, všichni v černém, v ruce něco, co připomínalo samopal, a bleskovou rychlostí obklíčili celou školu. Jak skvěle jsem si připadala! Jako opravdová hvězda v akčním filmu! Byl to bombastický zážitek. Ale bylo mi taky jasné, že už musím ukončit opravy a rychle jít na to wc, pokud ho chci před vnitřní policejní akcí stihnout. Ve chvíli, kdy jsem scházela od toalet pomalými krůčky ze schodů naproti vchodu a připadala si jako na vrcholu své filmové kariéry, se dveře rozevřely a vkročil aktuální školník, kterému se taky v mobilu nahlásilo napadení školy. Po jeho boku byli čtyři zakuklenci a všichni jakoby fascinovaně koukali na mne – scházející star. V té chvíli jsem pochopila, že pravý vrchol je teprve teď! Jen ten pověstný červený koberec chyběl... Ovšem jak jsem rychle vylétla, tak jsem rychle dopadla na zem. "Aaaa, paní učitelka tu zůstala zakódována,” pronesl školník, a zakuklenci odložili své samopaly a pak i kukly. „Vás nezaujal ten alarm, paní učitelko?” otázal se jeden z policistů. „No, trochu mne zaujal, ale ještě jsem chtěla rychle dokončit něco důležitého,” odpověděla jsem popravdě. Zatímco školník s policisty na boku řešili, co bude dál, rychle jsem se rozloučila a vyběhla vzniklou skulinou k autobusové zastávce. Během cesty jsem si promítala jedinečný podvečerní zážitek toho dne a samozřejmě planě vyrazivší policisty litovala...Znova jsem si ovšem také na několika událostech připomněla, že ve školství není žádná nuda. To se vám prostě jen tak nestane!

Autor: Pavla Hermannová | pátek 14.6.2019 14:57 | karma článku: 23.42 | přečteno: 1212x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 13.86 | Přečteno: 182 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 190 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.88 | Přečteno: 122 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 184 | Diskuse

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma článku: 13.64 | Přečteno: 514 | Diskuse
Počet článků 33 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1152

Učitelka – vdaná, 1 manžel, 2 děti, želva, králík, Bible a jiné knížky, které králík nesežral. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...