Z deníku učitelky základní školy 15

Tak jsme znova na startu, po prázdninách relativně odpočatí a připravení na nový rok. Co přinesl první školní den?

Velkými okny prosvítalo slunce a vyšampónované hlavy ještě docela ukázněných dětí se leskly. Několik natěšených prvňáčků již hrdě kráčelo s aktovkou velikosti až půlky vlastního těla, přestože první školní den v ní celkem není co přinést ani odnést.

Pro některé je to jeden z posledních dnů, kdy jdou s chutí do školy, pomyslela jsem si a ze srdce jim přála, ať si den co nejvíc užijí. Paní učitelka v první třídě děti usadila a aby je rozveselila, vytáhla z igelitového pytle snad dvacetiletého obřího slona, z kterého vystoupal až ke stropu veliký mol – a bylo o zábavu postaráno. Děti odhazovaly aktovky, ignorovaly slona i učitelku snažně mluvící sloním hlasem, nadšeně volaly: „Tam je!" a „Tu letí!" nebo „Pojď!" a běhaly po třídě. Několik aktivních rodičů i místní televize tento slavnostní první školní den natáčeli na kamery a paní učitelka začínala vypadat, že by jí sedl velký rum.
V jiných třídách seděly rozkoukávající se děti a spolu s učiteli se pomalu probouzely, zvyklé v tuto dobu ještě spát. „Tak, jaký máte hezký nebo zajímavý prázdninový zážitek?" povzbudila jsem k mluvení své žáčky. „My byli u moře a tatínkovi bylo špatně a zvracel do vody," osmělila se první dívenka. „A bylo tam moc pěkně a usínala jsem až v jednu v noci, protože jsme chodili s mamkou a taťkou na víno," dodala. „Juj, ale ty jsi víno nepila, že?" reagovala jsem. „Já ne, jenom jednou, mamka mi dala líznout," uculila se malá slečna. „Tak - kdo další má nějaký zážitek – třeba nějaký kluk by nám mohl teď něco říct," povzbuzovala jsem své svěřence. Po chvíli váhavě zvedl ruku Honza, který se překonal, mluvit se mu očividně vůbec nechtělo. „My byli v Tatrách a byl tam sníh a taťka se nám ztratil, ale zas se pak našel," vyždímal ze sebe. „Tak díky Bohu," okomentovala jsem nález a vyslechla ještě pár zážitků, než nás rozhlasem začal vítat pan ředitel hlasem plným nezvyklé energie.

Uprostřed projevu odešly na wc dvě děti a dva chlapci pod lavicí uždibovali svačinu a smáli se na sebe. Jedna dívka si utírala slzu. „Copak, Andrejko?" vyzvídala jsem, sotva projev skončil. „Ztratila jsem náušnici, někde tady," rozhlížela se okolo sebe. Vyhlásila jsem tedy soutěž – „Kdo najde náušnici, dostane Milku!" – a pozorovala dobrých pět minut hemžení ve třídě. „Mám ji!" hlásila se překvapivě samotná Andrejka. „Byla pod halenkou", sklopila oči – a následně tedy podle příslibu vyfasovala Milku. „Zvaž to, Andrejko," povzbuzovala jsem ji, „Jestli se nerozdělit s ostatními hledači, když ti tolik pomáhali. Nemusíš, ale bylo by to pěkné," koukala jsem jí do očí. Andrejka se zamyslela a po chvilce dala každému hledači po kostičce – i mně.

Pochutnali jsme si, zahráli dvě akční hry, pověděli si něco k dalšímu dni a rozloučili se. Na chodbě postávaly ještě vesměs odpočaté a načesané kolegyně, které s žáčky skončily o chvilku dřív, a dávaly dohromady potřebné informace k plánované poradě s ještě odpočatým ředitelem. Už jsme zas v tom. A dobře nám tak!

Autor: Pavla Hermannová | čtvrtek 5.9.2019 8:49 | karma článku: 23,36 | přečteno: 1000x
  • Další články autora

Pavla Hermannová

Zažito 3 – Na houbách

Netušila jsem, že tatínek umí tak rychle a tak vysoko vyskočit. Ani jsem nevěděla, že má takové rozpětí nohou. Dodnes ho podezírám, zda v dětství vrcholově nedělal atletiku...

16.9.2020 v 15:25 | Karma: 18,78 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Pavla Hermannová

Zažito 2 – Svatební cesty

Na posvatební cestu nemusíte jet nutně s partnerem, jedinečné zážitky nasbíráte i s babičkou. A s manželem na cestě na vás pak čekají zážitky, které by vás vskutku nenapadly.

28.8.2020 v 10:32 | Karma: 13,97 | Přečteno: 517x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Zažito 1 – Rodinná dovolená

Ne vždy je dovolená větší pohoda, než obyčejný pobyt doma. Ovšem můžete si dovézt jedinečný zážitek a někam vás to posune.

17.8.2020 v 11:58 | Karma: 14,38 | Přečteno: 582x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Můj Izrael 12

Jsme lehce rozrušení, ale těžko říct, z čeho. Nevíme, zda větší roli hrají cestovní záležitosti, nebo opuštění Izraele. Neopouští se vůbec lehce!

5.8.2020 v 11:56 | Karma: 12,64 | Přečteno: 368x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 11

Ztratit se na silvestra v Jeruzalémě na nádraží? Žádný problém! Ještě, že je tady i dnes taková pohoda...

8.7.2020 v 8:23 | Karma: 12,97 | Přečteno: 280x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 10

Izrael je jedinečný každého dne a za každého počasí. A mám dojem, že kdo jednou nasaje jeho vůni, touží stále přičichovat.

22.6.2020 v 10:03 | Karma: 14,67 | Přečteno: 305x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 9

Dlouhé sluneční paprsky prosvítající otevřeným oknem se nám vrtaly pod kůži a ve světle slunce to slušelo i pavoukovi spouštějícímu se z lustru.

4.6.2020 v 9:13 | Karma: 10,86 | Přečteno: 277x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 8

Je před námi další zvláštní izraelská sobota – šabat. Tentokrát poměrně chladná a deštivá. Uvidíme, co nám přinese...

18.5.2020 v 8:23 | Karma: 10,25 | Přečteno: 306x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 7

Izrael je země vyvolená. Přijde čas a na Zem podle Bible sestoupí Ježíš a vezme s sebou ty, kteří jej přijali. Ježíš si vybral pro svůj návrat Olivovou horu. Chodit po Izraeli má specifickou atmosféru a půvab ve vichru i v dešti.

24.4.2020 v 10:07 | Karma: 14,81 | Přečteno: 355x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 6

I v dešti to je v Izraeli zajímavé a čas zde lze prožít naprosto jedinečně. Využíváme každé možné hodiny k poznávání této osobité země a jsme vděčni za všechny její dary.

3.4.2020 v 10:53 | Karma: 11,85 | Přečteno: 296x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 5

Pátý den v Izraeli. Co přinese? Vůbec netušíme, ale nebojíme se tady ničeho. Zvláštní, nadpřirozený klid nás zde neopouští...

19.3.2020 v 10:45 | Karma: 15,13 | Přečteno: 383x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 4

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

5.3.2020 v 10:13 | Karma: 17,94 | Přečteno: 518x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 3

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

21.2.2020 v 8:47 | Karma: 16,45 | Přečteno: 651x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 2

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

5.2.2020 v 9:32 | Karma: 21,87 | Přečteno: 863x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Můj Izrael 1

Jednoho dne k nám darem od milých lidí přišly letenky, zajištěné ubytování a trocha peněz na život v Izraeli. A tak jsme s manželem sbalili pár věcí a do Izraele vyrazili.

23.1.2020 v 8:14 | Karma: 20,98 | Přečteno: 896x | Diskuse| Cestování

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 18

Vesměs všichni už zase po roce vytáhli zimní bundy a čepice a děti i někteří dospělí se těší na Vánoce.

16.12.2019 v 9:47 | Karma: 20,69 | Přečteno: 983x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 17

?Poprchávalo už od rána. Cestou k autu jsem si natrhla punčochy suchým zipem na tašce a zavřela jsem si ve spěchu prst do dveří auta.

6.11.2019 v 10:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 16

O kreativitě školního personálu, čočce s mlékem a detektivním pátrání. Zkrátka další pozoruhodný den ze života učitelky.

30.9.2019 v 9:43 | Karma: 19,92 | Přečteno: 957x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 14

Synkové si toho dne hráli v naší domácí ZOO a potřebné práce se mi podařily zvládnout rychleji. Chystala jsem se do postele, netušila jsem ovšem, co mi zanedlouho poletí hlavou...

14.8.2019 v 8:47 | Karma: 26,84 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Poezie a próza

Pavla Hermannová

Z deníku učitelky základní školy 13

Přichází žáky i učiteli očekávaný poslední školní den. A každý se s koncem školy vyrovnává po svém...

18.7.2019 v 8:47 | Karma: 21,77 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1152x
Učitelka – vdaná, 1 manžel, 2 děti, želva, králík, Bible a jiné knížky, které králík nesežral. 

Seznam rubrik